Obchodné podmienky

Predávajúci

Fakturačná adresa:

FreePort, s.r.o.
Športová 2757
024 01 Kysucké Nové Mesto

IČO: 44165684
DIČ: 2022612361
IČ pre DPH: SK2022612361
Registrácia: Okresný súd Žilina, oddiel Sro, vložka 20622/L
Číslo účtu:

Slovenská sporiteľňa: SK0209000000005060305570
ČSOB: SK1875000000004006378985

Orgán dozoru Ústredný inšpektorát SOI , Prievozská 32, Bratislava

Potvrdenie objednávky

Po odoslaní objednávky Vám bude doručené na emailovú adresu ktorú ste uviedli pri registrácii, automatické potvrdenie o zaevidovaniu objednávky. Pokiaľ Vám tento email nebude doručený, skontrolujte prosím, či ste pri registrácii zadali správnu emailovú adresu. Ak je emailová adresa správna a napriek tomu Vám automatické potvrdenie objednávky nebolo doručené, kontaktujte nás, prosím, na niektorom z telefonických alebo mailových kontaktov. Toto automaticky generované potvrdenie slúži len na overenie správnosti zadania objednávky, nie je považované za kúpnu zmluvu. Tá vzniká až po ručnom spracovaní a overení Vašej objednávky naším pracovníkom a jej následným potvrdením. Akonáhle Váš tovar bude prichystaný, obdržíte email s presným dňom doručenia.

Daňový doklad

Daňový doklad obdržíte mailom, ktorý Vám bude zaslaný po doručení Vašej zásielky. Daňový doklad slúži zároveň ako záručný list pri výrobkoch, kde nie je záručný list súčasťou balenia. S ohľadom na ochranu našich lesov zasielame faktúry v elektronickej podobe. V prípade potreby si môžete do 14 tich dní od obdržania zásielky vyžiadať tlačenú kópiu elektronického daňového dokladu.

Akčné ceny a zľavy

Zľavy uvedené na našom internetovom obchode sú v platnosti do odvolania, pričom rozhoduje dátum objednania tovaru. Ak si teda tovar objednáte v dobe, kedy bol v zľave, ale bude Vám dodaný až v dobe, keď zľava už prestala platiť, dostanete ho i napriek tomu za zľavnenú cenu, ktorá platila v dobe, keď ste si tovar objednali.

Odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúceho

Upozorňujeme, že možnosť vrátenia tovaru v lehote do 60 dní je nadštandardná služba a môžu sa na ňu vzťahovať iné pravidlá, než na vrátenie tovaru v zákonnej lehote.

  1. Zákazník má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 60 dní od dňa prevzatia tovaru. V prípade dodávky skladajúcej sa z viacerých kusov a druhov tovaru beží termín pri každom tovare zvlášť od okamihu jeho prevzatia spotrebiteľom. Tento predĺžený termín na vrátenie tovaru poskytuje predávajúci zákazníkovi za nižšie uvedených podmienok podľa bodov 2 až 13 a platí zhodne pre spotrebiteľov (fyzické osoby) i zákazníkov nakupujúcich na IČ, teda firmy.
  1. Nie je možné vrátiť tovar, ktorý sa vyrábal na základe objednávky zákazníka a bol tak určený pre jedného konkrétneho zákazníka. Zákazník má tak právo do 60 dní vrátiť iba tovar, ktorý bol v čase objednania skladom u dodávateľa a nevyrábal sa tak na základe jeho objednávky, prípadne podľa jeho osobitných požiadaviek.
  1. Odstúpenie od zmluvy je nutné učiniť písomne poštou na adresu našej spoločnosti, alebo elektronickou poštou na adresu vratit@byvajsnami.sk. Pre odstúpenie od zmluvy je vhodné použiť formulár, ktorý je k dispozícii na našom webe. (kliknite pre zobrazenie). Pokiaľ sa rozhodnete formulár nepoužiť, je nutné nám zaslať všetky potrebné informácie: číslo faktúry alebo objednávky, Vaše meno a priezvisko, spôsob vrátenia platby prípadne číslo účtu, kde máme platbu vrátiť, jednoznačné vyjadrenie vôle odstúpiť od zmluvy a kópiu dokladu o kúpe. Bez týchto náležitostí nie je odstúpenie od zmluvy platným úkonom. Odstúpenie od zmluvy nie je možné učiniť telefonicky.
  1. Platné odstúpenie od zmluvy Vám vždy písomne potvrdíme. S vrátením tovaru vyčkajte až do chvíle, kým od nás dostanete potvrdenie, že sme Vaše odstúpenie od zmluvy prijali a je platné. Zásielky, ktoré nám budú zaslané bez platného odstúpenia od zmluvy, nebudú prijaté na sklad.
  1. Zákazník je povinný do 14 dní od odstúpenia od zmluvy poslať tovar späť dodávateľovi. Vrátený tovar odporúčame zasielať v pôvodnom obale, kompletný a nepoškodený, bez zjavných známok neprimeraného alebo nadmerného používania, so všetkým príslušenstvom (záručný list, návod na použitie, atď.), na adresu FreePort s.r.o., Športová 2757, 024 01 Kysucké Nové Mesto. Odporúčame Vám tovar poistiť pri doprave kuriérom. Zásielky odoslané na dobierku nepreberáme.
  1. Priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru znáša kupujúci. Zákazník je zodpovedný za výber dopravcu, ktorým podľa povahy tovaru môže byť pošta alebo kuriérska spoločnosť. 
  1. Prevádzkovateľ internetového obchodu zákazníkovi vráti kúpnu cenu bez nákladov na doručenie tovaru a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa platného a účinného odstúpenia od zmluvy. Peniaze budú vrátené na zákazníkom určený účet, alebo vyplatené v hotovosti.
  1. Predávajúci má v odôvodnených prípadoch právo na úhradu manipulačného poplatku do výšky 10% z ceny tovaru. Za také odôvodnené príady sa považuje najmä vrátenie rozbaleného tovaru, tovaru v poškodenom obale, alebo bez originálneho obalu, kedy predávajúcemu vzniknú náklady na nový obal či prebalenie výrobku.
  1. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu náklady za príplatkové služby, ktoré už boli vykonané. Jedná sa predovšetkým o náklady na iný (drahší) spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia predávajúcim. V tomto prípade predávajúci vráti poplatky za doručenie iba do výšky ceny štandardného doručenia ponúkaného dodávateľom. Zákazník súhlasom s Obchodnými podmienkami berie na vedomie, že za štandardný (najlacnejší) spôsob doručenia sa považuje osobný odber, alebo štandardná doprava kuriérom a platba bankovým prevodom. Za príplatkové služby sa považuje hlavne služba expresného doručenia, večerného a sobotného doručenia, výnos na poschodie, platba na dobierku a pod.
  1. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu predmetné platby pred tým, ako mu bol tovar od kupujúceho doručený, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
  1. Ak je tovar vrátený nekompletný, poškodený, bez príslušenstva, v stave, z ktorého je zrejmé nedodržanie primeranej starostlivosti zo strany zákazníka, alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu resp. predávajúci má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru. Zákazník berie na vedomie, že toto právo je súdne vymáhateľné.
  1. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
  1. V prípade, že kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v týchto podmienkach, predovšetkým pokiaľ neodstúpi od zmluvy písomnou formou s priložením všetkých dokladov a náležitostí, odstúpenie od zmluvy nie je platné. Predávajúci je v takom prípade oprávnený neprevziať tovar zaslaný na jeho adresu.
  1. Zákazníkovi, ktorý je spotrebiteľom, zároveň vzniká právo na odstúpenie od zmluvy za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona uvedeného vyššie. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru. V prípade odstúpenia od zmluvy na základe zákona č. 102/2014 Z.z. platia podmienky ustanovení v bodoch 3 až 6 a 9 až 19 tohto článku.
  1. Zákazník – spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať, čo však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Primeraná starostlivosť o tovar musí byť zachovaná.
  1. Zákazník môže odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru. Aj v tomto prípade je zákazník povinný odstúpiť od zmluvy iba písomnou formou. Nie je možné iba záväznú objednávku neprevziať. V prípade, že si kupujúci po telefonickom alebo emailovom potvrdení objednávky neprevezme tovar bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody a to vo výške skutočných nákladov na pokus o doručenie objednávky.
  1. Predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru, s prihliadnutím na ustanovenia odseku 9. Predávajúci tak urobí bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa platného a účinného odstúpenia od zmluvy, s prihliadnutím na ustanovenia odseku 10. Peniaze budú vrátené na zákazníkom určený účet, alebo vyplatené v hotovosti.
  1. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
  1. poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo so súhlasom spotrebiteľa. Spotrebiteľ prehlasuje, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby. Za súhlas so začatím príplatkovej služby súvisiacej s dopravou a dodaním tovaru sa považuje písomné objednanie tejto služby zo strany zákazníka a následné nezrušenie objednávky do 24 hodín po tom, čo bol písomne informovaný, že tovar bude odoslaný na jeho adresu
  2. predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa
  3. predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov (napr. krémy, čistiace mlieka, pleťové vody, čaje, oleje a pod.) a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
  1. Právo na odstúpenie od zmluvy podľa zákona č. 102/2014 Z.z. tak, ako je definované v bodoch 14 až 18, sa vzťahuje iba na spotrebiteľov. Za spotrebiteľa sa považuje občan, ktorý kupuje tovar alebo službu pre svoju osobnú spotrebu. V prípade, že ste pri objednávke uviedli svoje IČ alebo IČ DPH, body 14 až 18 sa na Vás nevzťahujú. Máte však možnosť vrátiť tovar tak, ako je uvedené v bodoch 1 až 13.

ODSTÚPENIE OD ZMLUVY – ZO STRANY PREDÁVAJÚCEHO

  1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinnosti predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode.
  1. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim, alebo v hotovosti.